Firmowa strona na Facebooku to sposób na zwiększanie świadomości marki, budowanie trwałych relacji z klientami, czy zwyczajnie sprzedaż produktów. Jednak, aby fanpage (bo tak nazywa się firmowa strona na Facebooku) przynosił pożądane efekty musi być on profesjonalnie prowadzony. 

Poniżej prezentujemy sposoby na skuteczne prowadzenie fanpage, a tych którzy woleliby w tym zakresie korzystać ze wsparcia profesjonalistów odsyłamy do – https://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.

Co to znaczy skuteczny fanpage?

To taki firmowy profil, który spełnia założone w firmowej strategii założenia. Naturalnie powinny one zostać uszczegółowione w strategii social media, czy ściślej w strategii dla Facebooka. Zatem skuteczny fanpage to fanpage, który sprzedaje, buduje pozytywny wizerunek czy poszerza grono wiernych klientów – wszystko zależy od celów, jakie stawia firmy przed swoim profilem.

Skuteczny fanpage powinien być przede wszystkim aktualny i angażujący. Aktualny w tym senie, że informacje na nim zawarte powinny być świeże i jak najbardziej aktualne. Jeśli firma w ramach swojego fanpage pełni rolę informatora czy nauczyciela, informacje publikowane na profilu powinny być zawsze najnowsze i sprawdzone.

Profesjonalna firma nie może pozwolić sobie na opublikowanie niesprawdzonych, czy co gorsza fałszywych wiadomości. Informacje udostępniane na profilu powinny mieć odpowiednią oprawę, czyli dobrze dobrane zdjęcie, prezentację czy video – to przyciąga uwagę użytkowników i sprawia, że wpis jest ciekawszy. Ponadto ważnym elementem jest także angażowanie swoich odbiorców, czyli udostępnianie takich informacji, którymi użytkownicy będą chcieli się dzielić, czy to poprzez przesłanie linku do posta, czy udostępnienie posta na swojej tablicy, czy też poprzez komentowanie i „lajkowanie” danego posta.

 

Lajkowanie i angażowanie się nie powinno leżeć wyłącznie po stronie fanów firmy, także sama firma poprzez swój fanpage powinna wchodzić w relacje z konsumentami. Powinna odpowiadać na każdy wpis, lajkować wypowiedzi, czy też aktywnie udzielać się na branżowych grupach, czy na innych profilach tematycznie związanych z daną branżą.

 

Tym co szczególnie cenią sobie użytkownicy Facebooka są różnorodne konkursy i możliwość zyskania rabatów dzięki obecności wśród fanów danej firmy. Dlatego też w ramach fanpage firmy powinny dbać o organizowanie od czasu do czasu konkursów, w których nagrodą będą firmowe produkty czy udostępnianiu kodów rabatowych na swoim profilu, aby osoby które go „lubią” miały okazje skorzystać z atrakcyjniejszych cen.

 

Skuteczne prowadzenie fanpaga, czyli takie tworzenie treści, żeby były one angażujące i atrakcyjne dla użytkowników, a jednocześnie spełniała cele, które stawa firma przed swoim fanpage, to nie pojedyncze działania, ale zespół wielu czynności, które całościowo składają się na skuteczne prowadzenie firmowego Facebooka. Najlepszym sposobem jest więc wcielanie w życie każdej z metod wspomnianych powyżej.